Hoe om te Genieten van kikkererwten Voor het Low Carb Dieet

Kikkererwten zijn klein, ovaal wit of grijsachtig van kleur en worden vaak gevonden in het noorden, oosten en noordoosten van Afrika, Europa en Azië.

De kikkererwten is een eenjarige peulvrucht van het geslacht Fabaceae, sub-familie Faboideae, van de familie Fabaceae. De verschillende soorten zijn verschillend aangeduid als garbanzo, gram of kikkererwten. Kikkererwten worden verbruikt in vele landen wereldwijd, hoewel de bron (of in de Buurt van of het Verre Oosten) is vaak niet aangegeven op het etiket.

Zoals alle peulvruchten, kikkererwten zijn rijk aan voedingsvezels. De oplosbare vezels inhoud is twee keer die van hele tarwe, zes keer die van de rijst en vier keer die van gerst. Kikkererwten zijn ook een bron van voedingsvezels in hun vlees, dat is gedeeltelijk oplosbaar. In de droge vorm, ze bieden slechts 11 calorieën per portie, iets meer dan de pasta.

Kikkererwten zijn een uitstekende bron van eiwitten en zijn een rijkere bron van voedingsvezels dan bonen, linzen en noten. Daarnaast hebben ze een verrassend goede smaak en zijn een grote waarde voor uw geld. Ze zijn goedkoper dan de geroosterde noten en zijn verkrijgbaar bij de meeste reformwinkels en supermarkten. Koken ze is eenvoudig en over het algemeen niet toe te voegen veel extra calorieën. Sommige mensen geven de voorkeur om te braden plaats van koken, maar de smaak is fantastisch!

Kikkererwten kan worden gebruikt voor het maken van een heerlijk alternatief voor hummus. Gekookte kikkererwten gemengd met knoflook, tahin, olijfolie en citroensap voor een lekkere en gezonde dip. Om de duik, plaats gedroogde kikkererwten in een kom en meng twee theelepels tahin, twee eetlepels olijfolie, een kwart theelepel knoflook, een kwart theelepel citroensap en een paar druppels citroensap. De warmte van de oven en bak in het midden van een 350F oven voor ongeveer 20 minuten totdat de erwten zijn licht bruin. Serveer warm.

Kikkererwten zijn verkrijgbaar bij alle reformwinkels en zijn redelijk geprijsd.

Vanwege hun relatief kleine afmetingen maken ze een gezond tussendoortje bij je te wachten voor een maaltijd, of als u probeert om gewicht te verliezen. Naast heerlijk, ze zijn een goedkope en handige manier om een verscheidenheid aan uw dieet en zijn verkrijgbaar bij de meeste supermarkten.

Zoals alle peulvruchten, kikkererwten bevatten een breed scala aan vitaminen en mineralen, die belangrijk zijn voor een evenwichtige voeding. De voedingswaarde van het voedsel is over het algemeen een goede gids, maar het is altijd een goed idee te controleren of het etiket van levensmiddelen, vooral als je problemen hebt met eten van hen als gevolg van allergieën of de spijsvertering problemen. Bovendien, kikkererwten zijn een goede bron van eiwit die zorgt voor energie tijdens de dag, die kan helpen bij het afvallen. Ze zijn ook een bron van zink en koper, welke belangrijk zijn voor het lichaam. Door het gebruik van gedroogde kikkererwten of ze toevoegen aan een recept, kunt u ze toepassen in een voedzame en smakelijke voeding.